Ugrás a tartalomra

Brandépítéssel közösségi márka lehet a Klauzál Ház

2025. november 03. hétfő
A megújulás és a hagyomány egységében hisz Méhész-Matus Eszter igazgató
Brandépítéssel közösségi márka lehet a Klauzál Ház

Új vezetőt kapott Budafok-Tétény egyik legfontosabb kulturális központja. Az intézmény élére pénzügyi és kulturális területen is jártas szakember érkezett, akinek célja, hogy a Klauzál Ház a kerület kulturális szíve maradjon, miközben fiatalos energiával töltik meg. A Klauzál Gábor Budafok-tétényi Művelődési Központ igazgatójával, Méhész-Matus Eszterrel a tervekről, a fiatalok megszólításáról és a jövő kihívásairól beszélgettünk.

– Mi tetszett önnek leginkább a Klauzál Házban?
– Évekkel ezelőtt látogattam el ide egy szakmai konferencia alkalmával, és már akkor lenyűgözött az atmoszférája. Azt éreztem, hogy ez egy igazán különleges hely, amelyben sok lehetőség rejlik. Amikor megláttam a pályázatot, valami megmozdult bennem – Budafok, a Klauzál Ház és az egész kerület valahogy megszólított. A vecsési Bálint Ágnes Kulturális Központban dolgoztam, először gazdasági vezetőként, majd igazgatóhelyettesként. Mindig közelebb állt hozzám a szervezés, a rendezvények összehangolása, amelyben sokat segített a pénzügyi szemléletem. Nem gondoltam, hogy egyszer itt dolgozom majd, de nagyon örülök, hogy így alakult. A Klauzál Házban egy elhivatott, szakmailag erős csapat fogadott, és ez hatalmas előny. Bízom benne, hogy a ház közösségépítő erejéhez én is hozzá tudok tenni.

– Milyen tervekkel érkezett?
– Szeretném, ha a Klauzál Ház tudatosan építené a saját „márkáját”. A művelődési házak ma már nemcsak programhelyszínek, hanem közösségi márkák is, amelyekhez érzelmileg kötődni lehet. Fontos, hogy a fiatalabb generációk is tudják: ez egy nyitott, inspiráló hely, ahol minden korosztály talál magának értékes élményt. Ehhez a hagyományok megtartása mellett szükség van modern kommunikációra, közösségi médiás jelenlétre, látványos vizuális arculatra. Fontos számomra, hogy a közönség visszajelzéseire építsünk, ezért kerületi kérdőíves felmérést is tervezek. Szeretném tudni, honnan tájékozódnak a budafok-tétényiek, mi érdekli őket leginkább, hogy erre reagálhassunk. A célom, hogy a Klauzál Ház a kerület kulturális szíve maradjon, miközben fiatalos energiával töltjük meg.

– Hogyan lehet megszólítani a fiatalokat egy művelődési házban?
– Szeretnék olyan programokat kínálni, amelyek játékosak, közösségiek, de értéket is közvetítenek – például tematikus szabadulószobát helytörténeti elemekkel, szabadtéri zenés esteket, közösségi sporteseményeket, közös futást. Nem arra törekszünk, hogy a tizen-, huszonéveseket mindenáron „behozzuk” ide, hanem hogy megmutassuk: itt is van hely a számukra.

– Milyen célokat tűzött maga elé?
– Az a vágyam, hogy a Klauzál Ház elnyerje a Minősített Közművelődési Intézmény címet. Ez egy rangos szakmai elismerés, amelyhez komoly pályázati munka és audit is kapcsolódik. Abban hiszek, hogy ha kollégáimmal együtt jól dolgozunk, akkor nemcsak egy programsorozatot szervezünk, hanem közösséget is építünk. Célom megőrizni az értékeket, megújítani a szemléletet, és a Klauzál Házat olyan hellyé formálni, ahová minden budafoki szívesen tér 
vissza.

Tamás Angéla

Süti tájékoztató Süti beállítások Sütik törlése